Antarktida aktivně

  • Destinace: Antarktida
  • Typ zájezdu: Polární plavby
  • Délka: 11-denní
  • Cena: 143 000,- Kč

Antarktida aktivně je varianta plavby na Antarktidu a poznávání šestého kontinentu, která Vám nabídne itinerář nabitý doprovodným programem, který můžete ale nemusíte využít. V ceně a programu jsou zařazeny výstupy na okolní vrcholy, výlety na mořském kajaku s instruktorem, výpravy na sněžnicích, potápění (za příplatek), táboření, fotografický workshop. Budete se pohybovat v nádherné scenérii hornatého Antarktického poloostrova, mezi obrovskými ledovci a plujícími ledy, uvidíte hnízdící tučňáky, lachtany, velryby, albatrosy, buřňáky, aj. Denně lze využít vylodění zodiaky na břeh, navštívíme i polární základny, velrybí hřbitov nebo aktivní sopku. Během tohoto zájezdu na Antarktidu zažijete dny nabité zážitky, o kterých se Vám ani nesnilo!

Chci rezervaci Více o destinaci

Program zájezdu na Antarktidu

Jedná se o expediční plavbu na Antarktidu – detailní denní program je orientační a může se změnit. Loď pluje podle přírodních podmínek, počasí, výskytu ledu, atd..

K plavbě Vám na přání zajistíme dopravu do místa nalodění, případně doprovodný program před nebo po vylodění – Buenos Aires, NP Los Glaciares, NP Torres del Paine, Ushuaia, Rio de Janeiro, vodopády Iguazu, Dubaj, apod.

1. den

Odpoledne se nalodíme v Ushuaia, poplujeme průlivem Beagle Channel, pozdě večer vplujeme do Drakeova průlivu. Ushuaia leží na jižním pobřeží největšího jihoamerického ostrova, Ohňové země. Město je zároveň považováno za nejjižnější město na světě. Ushuaia těží ze své polohy naproti Antarktickému poloostrovu a je základnou pro výpravy do Antarktidy i důležitým střediskem rybolovu. Rozkládá se na úbočí hor prudce se svažujících do průlivu Beagle.

2. den

Plavba přes Drakeův průliv. Pozorování ptactva – v této oblasti můžeme vidět albatrosy stěhovavé, šedohlavé, černobrvé, světlohřbeté, buřňáky černobílé, jižní, modravé, antarktické a buřňáčky Wilsonové. Drakeův průliv je průliv mezi jihoamerickou pevninou (Hornův mys) a Jižními Shetlandami (Antarktida). Svou šířkou 800 km představuje nejširší průliv na světě. Plavba přes Drakeův průliv trvá lodím většinou 48 hodin.

3. den

Poté, co překročíme antarktickou konvergenci, vstoupíme do oblasti Antarktidy. Budeme pozorovat obrovské plující ledovce, velryby a unikátní ptactvo. Večer připlujeme k souostroví South Shetland, kde zakotvíme. Antarktická konvergence nebo Antarktická oceánská konvergence je cirkumpolární mořský pás obklopující Antarktidu, kde se stýkají vody Jižního oceánu s relativně teplými vodami Atlantického, Indického i Tichého oceánu. Antarktická konvergence tvoří předěl pro mnoho živočichů, například asi 25 % druhů ryb žijících jižněji od Antarktické konvergence se v jiných mořích nevyskytuje.

4. den

Budeme prozkoumávat Shetlandské ostrovy – zakotvíme například na Half Moon Island s argentinskou polární stanicí a kolonií tučňáků uzdičkových a oslích, vystoupáme na aktivní sopku Deception Island odkud možná již zahlédneme pobřeží antarktického poloostrova. Večer se vydáme napříč průlivem Bransfield Strait k šestému kontinentu. Jižní Shetlandy se pokládají za součást Antarktidy, ostrovy tvoří asi 540 km dlouhý řetězec, položený přibližně paralelně se severozápadním pobřežím Antarktického poloostrova. Na ostrově Nelson je trvale obydlená česká soukromá polární stanice, někdy nazývána ECO-Nelson Antarktis.

5. den

Ráno budeme obdivovat strmé pobřežní hory Palmerovy země a vplujeme do jednoho z nejhezčích zálivů – Paradise Bay. Zde navštívíme chilskou polární stanici a budeme pozorovat tučňáky a úchvatné scenérie ledovců a okolních hor. Odpoledne vplujeme do zátoky Skontorp Cove s bezpočtem ledovců – ideální místo pro mořský kajaking.

6. den

Ráno přeplujeme průliv Gerlache Strait a vylodíme se na místě Damoy Point. Tady se vydáme na výlet na sněžnicích, můžeme fotit kolonie tučňáků oslích nebo si prohlédnout historické polární chaty. Odpoledne navštívíme britskou stanici Port Lockroy s muzeem a poštou, navštívíme velrybí hřbitov a projedeme se čluny mezi plovoucími ledovci. Večer nás čeká pravé polární BBQ.

7. den

Ráno projedeme scenerickým průlivem Lemaire Channel, přezdívaným také „Kodak gap“ a vylodíme se v místě zvaném Port Charcot u kolonií tučňáků kroužkových. Vystoupáme na některý z okolních kopců a potěšíme se pohledem na plovoucí ledy. Odpoledne navštívíme ostrov Petermann Island s hnízdícími tučňáky a kormorány, kde nás čeká plavba zodiaky mezi impozantními plovoucími ledovci. Tady dosahujeme naší nejjižnější polohy.

8. den

Plujeme zpět podél Antarktického poloostrova a čeká nás poslední vylodění na ostrově Trinity Island. Můžeme obdivovat kolonie tuleňů weddelových a krabožravých nebo vystoupit na vrcholek ostrova. Odpoledne poplujeme průlivem Bransfield Strait a s velkou pravděpodobností zde uvidíme hejna velryb keporkaků. Keporkak (někdy označovaný jako plejtvák dlouhoploutvý) je kosticový kytovec, který dosahuje délky 14-15 metrů a hmotnosti přes 25 tun. Má extrémně dlouhé bíle zbarvené prsní ploutve. Je rozšířen na většině míst světového oceánu a je znám svým „zpěvem“.

9. den

Plavba přes Drakeův průliv bude zpestřena přednáškami na lodi – můžete se poučit o historii objevování Antarktidy, současných vědeckých polárních programech nebo o unikátnostech přírody Antarktidy. Ornitologové jistě budou bedlivě pozorovat, zda k lodi nezavítá hejno albatrosů, či jiných vzácných ptáků. Pozorované druhy zvířat jsou každý den zapisovány do přehledné tabukly na  nástěnce. Můžete se také podívat na kapitánský můstek, kde lze pohovořit s kormidelníkem, zkontrolovat kurz nebo studovat námořní mapy.

10. den

Množství ptáků hlásí blízkost kontinentu, odpoledne možná již spatříme Mys Horn. Večer zakončíme oslavou plavby a spolu s kapitánem si ťukneme šampaňským. Mys Horn je nejjižnější mys chilské části souostroví Ohňová země a je běžně považován za nejjižnější mys amerického kontinentu. Byl pojmenován podle nizozemského města Hoorn. Po mnoho let byl považován za hlavní milník při plavbě z Atlantického oceánu do Tichého oceánu. Svojí polohou vymezuje severní okraj Drakeova průlivu oddělujícího Jižní Ameriku od Antarktidy. Poledník procházející mysem Horn určuje hranici mezi Atlantickým a Tichým oceánem.

11. den

Ráno připlujeme do města Ushuaia a po snídani se vylodíme. Mezi největší turistické atrakce v okolí Ushuaiy patří Parque Nacional de Tierra del Fuego, kam se dá dostat mimo jiné pomocí Tren del Fin del Mundo (Vlak konce světa), nejjižnější železnice na světě. Další turistickou atrakci představuje možnost pronajmout si člun k mysu Horn (který je ovšem v chilských vodách), kde lze pozorovat lvouny, tučňáky nebo hnízdící ptáky. Některé cesty rovněž vedou k Majáku na konci světa (Faro del fin del mundo), známého ze stejnojmenného románu Julesa Verna.

Začátek/konecTermín zájezduLoďPočet nocí/dníČtyřlůžková kabinaTrojlůžková kabinaDvoulůžková kabina s okénkemDvoulůžková kabina s oknemDvoulůžková kabina deluxeSuperior
Ushuaia8.-18.11.2016Plancius10/115.400 €6.100 €6.600 €6.950 €7.450 €8.050 €
Ushuaia18.-29.11.2016Plancius11/125.950 €6.750 €7.350 €7.700 €8.200 €8.900 €
Ushuaia17.-28.12.2016Plancius11/125.950 €6.750 €7.350 €7.700 €8.200 €8.900 €
Ushuaia28.12.-8.1.2017Plancius11/125.950 €6.750 €7.350 €7.700 €8.200 €8.900 €
Ushuaia6.-17.3.2017Plancius11/125.950 €6.750 €7.350 €7.700 €8.200 €8.900 €
Ushuaia4.-15.11.2017Ortelius11/126.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia15.-26.11.2017Ortelius11/126.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia18.-29.12.2017Plancius11/126.300 €7.100 €7.750 €8.100 €8.700 €9.300 €
Ushuaia29.12.-9.1.2018Plancius11/126.300 €7.100 €7.750 €8.100 €8.700 €8.700 €
Ushuaia8.-19.3.2018Plancius11/126.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €

V ceně je zahrnuto: plavba na lodi dle uvedeného itineráře, ubytování ve zvolené kabině, plná penze na lodi, káva a čaj, odborné přednášky, aktivity během plavby (mořský kajaking, kempování, horské výstupy, foto workshop, výpravy na sněžnicích), zapůjčení gumové obuvi a sněžnic, plavby na zodiaku a výlety na pevninu pokud není uvedeno jinak, transfer z lodi na letiště v Ushuai po plavbě, servisní poplatky a přístavní taxy.

V ceně není zahrnuto zejména: doprava do místa nalodění, vstupní formality do cílové země a tranzitních zemí, program před a po plavbě nezahrnutý v itineráři, transfer na loď, osobní výdaje během plavby (prádelna, poštovné, oděvy, lékařské ošetření, alkoholické nápoje, internet), případné náklady na evakuaci, komplexní cestovní pojištění (viz níže), palivový příplatek 18 EUR/osoba/den pokud cena ropy více než 90 dnů před odjezdem překročí hranici 120 USD/Brent barel, spropitné pro posádku.

Single příplatek: 1.7x ceny plavby. Pokud single cestující preferuje sdílení kabiny, lze rezervovat kabinu bez příplatku. Cena je garantována i v případě, že kabina nebude doobsazena.

Aktivity za příplatek: potápění (od 425 €)

Fakultativní služby: zajištění letenek Praha – Ushuaia – Praha (cca 35.000 Kč), ubytování a program před a po plavbě – viz zájezdy Patagonie v kostceUshuaia a Ohňová země

Stravování: plná penze (na lodi)

Pojištění: účast na plavbě je podmíněno uzavřením plného pojištění léčebných výloh a nákladů na evakuaci. Doporučujeme uzavřít komplexní cestovní pojištění. Sjednání cestovního pojištění je nutné doložit před odjezdem organizátorovi plavby. Vhodné pojištění Vám na přání zajistíme.

Poznámka: zájezd lze hradit v Kč/€ – cena dle aktuálního kurzu.

Nástupní místa: Ushuaia

Články:  Antarktické sezóny      Pádlování mezi krami a táboření s tučňáky       Brána do Antarktidy

Informace o destinaci:  Antarktida

Trasa plavby:

 

Vaše plavidlo: dle termínu M/V Plancius nebo M/V Ortelius

M/V Plancius

 

 

 

M/V Ortelius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Třída: Ice 1D
Délka: 89 metrů
Šířka: 14.5 metrů
Ponor: 5 metrů
Tonáž: 3175 GRT
Postavena: 1976, kompletní přestavba 2009
Kapacita: 114 osob max. (53 kabin)
Motory: 3 Diesel Electric, 1230hp každý motor
Rychlost: 12 uzlů max.; 10 uzlů plavba
Vlajka/Domovský přístav: Holandsko
Posádka: 17 námořníků, 19 osob hotelové posádky, 8 osob expediční posádky

Loď M/V Plancius byla postavena v roce 1976 jako oceánografická loď pro holandské královské loďstvo a sloužila až do roku 2004. V roce 2009 byla kompletně přestavena na kapacitu 114 pasažérů a plně odpovídá bezpečnostním pravidlům SOLAS.

Plavidlo má 53 kabin s příslušenstvím, z toho 4 čtyřlůžkové kabiny, 39 dvoulůžkových kabin a 10 superior kabin. Dále na palubě najdete restauraci/přednáškovou místnost, pozorovací místnost s barem, knihovnu a místnost s počítači a mnoho dalších míst na palubě vhodných pro pozorování. Ve výbavě je také 10 zodiaků s čtyřtaktními motory (40Hp).

Interiéry jsou pohodlně a vkusně zařízeny, kvalita skužeb a vybavení pokojů i společných prostor odpovídá hotelu kat.**** Loď je maximálně přizpůsobena svému určení  expedičním plavbám se vzdělávacími programy a výstupy na pevninu.

Plavidlo je vybaveno dieselelektrickým systémem pohonu, který výrazně snižuje hlučnost a vibrace motorů. Tři dieselové motory, každý s výkonem 1230 Hp, pohánějí loď rychlostí 10-12 uzlů.

Plavidlo bylo postaveno do ledových podmínek se zesílenou přídí a zádí. Zesílený trup má navíc menší odstupy vzpěr (30 cm místo běžných 65 cm). Díky původnímu zaměření plavidla na výzkum má 6 speciálních bronzových lodních šroubů, které výrazně snižují hlučnost plavidla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Třída: Ice 1A
Délka: 91,25 metrů
Šířka: 17,61 metrů
Ponor: 5,8 metrů
Tonáž: 4575 t
Postavena: 1989
Kapacita: 100 pasažérů
Motory: 6 ZL 40/48 SULZER
Rychlost: 14,3 uzlů max.; 12 uzlů plavba
Posádka: 34 námořníků, 15 osob hotelové posádky, 6 osob expediční posádky, 1 doktor

Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdyni, Polsko v roce 1989 s názvem „Marina Svetaeva“. Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Později byla přejmenována na M/V Ortelius po holandském kartografovi – Abraham Ortelius (1527-1598), který vydal první moderní světový atlas „Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna.

Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu a volném víceletém ledu.

M/V Ortelius má kapacitu 100 pasažérů, nabízí 5 čtyřlůžkových kabin se společným příslušenstvím, 14 dvoulůžkových kabin se společným příslušenstvím, 9 dvoulůžkových kabin s kulatými bočními okénky s vlastním příslušenstvím, 10 dvoulůžkových kabin s oknem a vlastním příslušenstvím, 6 superior kabin a 1 apartmán. Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou.

 

 

 

 

 

 

Na Vaší plavbě se o Vás bude starat sehraný tým posádky, zkušených průvodců a instruktorů.

V týmu jsou lidé, kteří destinaci opakovaně navštívili a mají zkušenosti s vedením klientů – například jako členové vědeckých expedic, bývalí účastníci výzkumných programů, pracovníci vědeckých základen, biologové, geografové, fotografové, historici, apod. Složení posádky je voleno s ohledem na navštívená místa a náplň programu, u sportovnějších expedic jsou členy týmu horští vůdci, instruktoři mořského kajakingu, potápěči, apod.

Kromě vedení programů na souši se Vaši průvodci budou starat i o doprovodný program na lodi – například přednášky na odborná témata, breefingy k jednotlivým programům a aktivitám, apod.

Hotelové služby zajišťuje profesionální personál, k dispozici je 24 hod/denně recepční.

Společný jazyk na lodi je angličtina.

 

Podobné zájezdy