Antarktida a velryby

  • Destinace: Antarktida
  • Typ zájezdu: Polární plavby
  • Délka: 10-denní
  • Cena: 144 200,- Kč

Klasická antarktická plavba k Antarktickému poloostrovu je zaměřená na intenzivní pozorování velryb. Zvolený termín je tudíž nejvhodnější pro výskyt kytovců v Jižním oceánu a podél antarktických břehů. K vidění budou zejména keporkaci, plejtváci jižní a kosatky. Ostatní program a navštívená místa odpovídají zájezdu Antarktida klasicky.

Chci rezervaci Více o destinaci

Program zájezdu na Antarktidu

Jedná se o expediční plavbu na Antarktidu – detailní denní program je orientační a může se změnit. Loď pluje podle přírodních podmínek, počasí, výskytu ledu, atd..

K plavbě Vám na přání zajistíme dopravu do místa nalodění, případně doprovodný program před nebo po vylodění – Buenos Aires, NP Los Glaciares, NP Torres del Paine, Ushuaia, Rio de Janeiro, vodopády Iguazu, Dubaj, apod.

 

1. den

Odpoledne se nalodíme v Ushuaii, poplujeme průlivem Beagle Channel, pozdě večer vplujeme do Drakeova průlivu. Ushuaia leží na jižním pobřeží největšího jihoamerického ostrova, Ohňové země. Město je zároveň považováno za nejjižnější město na světě. Ushuaia těží ze své polohy naproti Antarktickému poloostrovu a je základnou pro výpravy do Antarktidy i důležitým střediskem rybolovu. Rozkládá se na úbočí hor prudce se svažujících do průlivu Beagle.

2. den

Plavba Drakeovým průlivem. Pozorování ptactva – v této oblasti můžeme vidět albatrosy stěhovavé, šedohlavé, černobrvé, světlohřbeté, buřňáky černobílé, jižní, modravé, antarktické a buřňáčky Wilsonové. Drakeův průliv je průliv mezi jihoamerickou pevninou (Hornův mys) a Jižními Shetlandami (Antarktida). Svou šířkou 800 km představuje nejširší průliv na světě. Plavba přes Drakeův průliv trvá lodím většinou 48 hodin.

3. den

Poté, co překročíme antarktickou konvergenci, vstoupíme do oblasti Antarktidy. Budeme pozorovat obrovské plující ledovce, velryby a unikátní ptactvo. Večer připlujeme k souostroví South Shetland, jejichž důkladný průzkum si ale necháme na závěr cesty. Antarktická konvergence nebo Antarktická oceánská konvergence je cirkumpolární mořský pás obklopující Antarktidu, kde se stýkají vody Jižního oceánu s relativně teplými vodami Atlantického, Indického i Tichého oceánu. Antarktická konvergence tvoří předěl pro mnoho živočichů, například asi 25 % druhů ryb žijících jižněji od Antarktické konvergence se v jiných mořích nevyskytuje.

4. den

Poplujeme přímo k hornatým a ledovci pokrytým břehům Antarktidy – proplujeme labyrintem ostrovů Melchior Islands, Brabant and Anvers Island a na ostrově Cuverville Island navštívíme obrovskou kolonii tučňáků oslích a hnízdící chaluhy hnědé. Vylodíme se na ostrově Danco Island, kde hnízdí tučňáci uzdičkoví a najdeme zde tuleně krabožravé a Weddellovy.

5. den

V zátoce Neko Harbour budeme ze břehu  obdivovat úžasnou krajinu obrovských ledovců a mezi plujícími krami fjordů se projedeme v zodiacích. Zde budeme mít velkou šanci pozorovat vyskakující velryby keporkaky a plejtváky jižní. Keporkak (někdy označovaný jako plejtvák dlouhoploutvý) je kosticový kytovec, který dosahuje délky 14-15 metrů a hmotnosti přes 25 tun. Má extrémně dlouhé bíle zbarvené prsní ploutve. Je rozšířen na většině míst světového oceánu a je znám svým „zpěvem“.

6. den

Dnes proplujeme malebným průlivem Neumayer Channel a navštívíme britskou polární stanici Port Lockroy s muzeem a poštou, navštívíme velrybí hřbitov a projedeme se čluny mezi plovoucími ledovci. Záliv Port Lockroy byl objeven r. 1904 a v období 1911 – 1931 byl intenzivně využíván jako velrybářská základna. Do roku 1962 zde byla umístěna britská výzkumná stanice. Dnes slouží budovy stanice jako muzeum a pošta a Port Lockroy je jednou z nejoblíbenějších zastávek na Antarktidě.

7. den

Ráno projedeme scenerickým průlivem Lemaire Channel, přezdívaným také „Kodak gap“ a vylodíme se v místě zvaném Port Charcot u kolonií tučňáků kroužkových. Navštívíme ostrov Petermann Island s hnízdícími tučňáky a kormorány. Večer připlujeme k ostrovu Melchior Island s nádhernou krajinou a plovoucími ledovci. Tady budeme pozorovat velryby a tuleně leopardí.

8. den

Čeká nás návrat zpět. Plavba Drakeovým průlivem bude zpestřena přednáškami na lodi – můžete se poučit o historii objevování Antarktidy, současných vědeckých polárních programech nebo o unikátnostech přírody Antarktidy. Ornitologové jistě budou bedlivě pozorovat, zda k lodi nezavítá hejno albatrosů, či jiných vzácných ptáků. Pozorované druhy zvířat jsou každý den zapisovány do přehledné tabukly na  nástěnce. Můžete se také podívat na kapitánský můstek, kde lze pohovořit s kormidelníkem, zkontrolovat kurz nebo studovat námořní mapy

9. den

Množství ptáků hlásí blízkost kontinentu, odpoledne možná již spatříme Mys Horn. Večer zakončíme oslavou plavby a spolu s kapitánem si ťukneme šampaňským. Mys Horn je nejjižnější mys chilské části souostroví Ohňová země a je běžně považován za nejjižnější mys amerického kontinentu. Byl pojmenován podle nizozemského města Hoorn. Po mnoho let byl považován za hlavní milník při plavbě z Atlantického oceánu do Tichého oceánu. Svojí polohou vymezuje severní okraj Drakeova průlivu oddělujícího Jižní Ameriku od Antarktidy. Poledník procházející mysem Horn určuje hranici mezi Atlantickým a Tichým oceánem.

10. den

Ráno připlujeme do města Ushuaia a po snídani se vylodíme. Mezi největší turistické atrakce v okolí Ushuaiy patří Parque Nacional de Tierra del Fuego, kam se dá dostat mimo jiné pomocí Tren del Fin del Mundo (Vlak konce světa), nejjižnější železnice na světě. Další turistickou atrakci představuje možnost pronajmout si člun k mysu Horn (který je ovšem v chilských vodách), kde lze pozorovat lvouny, tučňáky nebo hnízdící ptáky. Některé cesty rovněž vedou k Majáku na konci světa (Faro del fin del mundo), známého ze stejnojmenného románu Julesa Verna.

V ceně je zahrnuto: plavba na lodi dle uvedeného itineráře, ubytování ve zvolené kabině, plná penze na lodi, káva a čaj, odborné přednášky a aktivity na palubě během plavby, zapůjčení gumové obuvi a sněžnic, plavby na zodiaku a výlety na pevninu, transfer z lodi na letiště v Ushuai po plavbě, servisní poplatky a přístavní taxy.

V ceně není zahrnuto zejména: doprava do místa nalodění, vstupní formality do cílové země a tranzitních zemí, program před a po plavbě nezahrnutý v itineráři, transfer na loď, osobní výdaje během plavby (prádelna, poštovné, oděvy, lékařské ošetření, alkoholické nápoje, internet), případné náklady na evakuaci, komplexní cestovní pojištění (viz níže), palivový příplatek 25 EUR/osoba/den pokud dojde k výraznému zvýšení ceny pohonných hmot více než 60 dnů před odjezdem, spropitné pro posádku.

Single příplatek: 1.7x ceny plavby. Pokud single cestující preferuje sdílení kabiny, lze rezervovat kabinu bez příplatku. Cena je garantována i v případě, že kabina nebude doobsazena.

Fakultativní služby: zajištění letenek Praha – Ushuaia – Praha (cca 35.000 Kč), ubytování a program před a po plavbě – viz zájezdy Patagonie v kostceUshuaia a Ohňová země

Stravování: plná penze (na lodi)

Pojištění: účast na plavbě je podmíněno uzavřením plného pojištění léčebných výloh a nákladů na evakuaci. Doporučujeme uzavřít komplexní cestovní pojištění. Sjednání cestovního pojištění je nutné doložit před odjezdem organizátorovi plavby. Vhodné pojištění Vám na přání zajistíme.

Pořadatel: Oceanwide Expeditions

Nástupní místa: Ushuaia

Články:  Antarktické sezóny      Pádlování mezi krami a táboření s tučňáky       Brána do Antarktidy

Informace o destinaci:  Antarktida

Trasa plavby:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaše plavidlo: M/V Ortelius

 

 


Třída: Ice 1A
Délka: 91,25 metrů
Šířka: 17,61 metrů
Ponor: 5,8 metrů
Tonáž: 4575 t
Postavena: 1989
Kapacita: 100 pasažérů
Motory: 6 ZL 40/48 SULZER
Rychlost: 14,3 uzlů max.; 12 uzlů plavba
Posádka: 34 námořníků, 15 osob hotelové posádky, 6 osob expediční posádky, 1 doktor

Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdyni, Polsko v roce 1989 s názvem “Marina Svetaeva”. Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Později byla přejmenována na M/V Ortelius po holandském kartografovi – Abraham Ortelius (1527-1598), který vydal první moderní světový atlas “Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna.

Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu a volném víceletém ledu.

M/V Ortelius má kapacitu 100 pasažérů, nabízí 5 čtyřlůžkových kabin se společným příslušenstvím, 14 dvoulůžkových kabin se společným příslušenstvím, 9 dvoulůžkových kabin s kulatými bočními okénky s vlastním příslušenstvím, 10 dvoulůžkových kabin s oknem a vlastním příslušenstvím, 6 superior kabin a 1 apartmán. Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou.

 

 

 

 

 

 

Na Vaší plavbě se o Vás bude starat sehraný tým posádky, zkušených průvodců a instruktorů.

V týmu jsou lidé, kteří destinaci opakovaně navštívili a mají zkušenosti s vedením klientů – například jako členové vědeckých expedic, bývalí účastníci výzkumných programů, pracovníci vědeckých základen, biologové, geografové, fotografové, historici, apod. Složení posádky je voleno s ohledem na navštívená místa a náplň programu, u sportovnějších expedic jsou členy týmu horští vůdci, instruktoři mořského kajakingu, potápěči, apod.

Kromě vedení programů na souši se Vaši průvodci budou starat i o doprovodný program na lodi – například přednášky na odborná témata, breefingy k jednotlivým programům a aktivitám, apod.

Hotelové služby zajišťuje profesionální personál, k dispozici je 24 hod/denně recepční.

Společný jazyk na lodi je angličtina.

Zájezdy z této destinace:

Tématické zájezdy: