Antarktida klasicky

  • Destinace: Antarktida
  • Typ zájezdu: Polární plavby
  • Délka: 11-denní
  • Cena: 162 900,- Kč

Klasický zájezd na Antarktidu a Antarktická plavba nabízí vše, co Antarktida za relativně krátký čas může nabídnout: nádhernou scenérii hornatého Antarktického poloostrova, obrovské ledovce a plující ledy, hnízdící tučňáky (uvidíme minimálně 3 druhy), lachtany, velryby, albatrosy, buřňáky, aj. Denně využijeme dvě vylodění zodiaky na břeh, navštívíme i polární základny, „velrybí hřbitov“ nebo aktivní sopku. U některých plaveb lze vyzkoušet mořský kajaking nebo kempovat na pevnině. Zažijete 11 dnů nabitých zážitky, o kterých se Vám ani nesnilo!

Chci rezervaci Více o destinaci

Program zájezdu na Antarktidu

Jedná se o expediční plavbu na Antarktidu – detailní denní program je orientační a může se změnit. Loď pluje podle přírodních podmínek, počasí, výskytu ledu, atd..

K plavbě Vám na přání zajistíme dopravu do místa nalodění, případně doprovodný program před nebo po vylodění – Buenos Aires, NP Los Glaciares, NP Torres del Paine, Ushuaia, Rio de Janeiro, vodopády Iguazu, Dubaj, apod.

 

 

1. den

Odpoledne se nalodíme v Ushuaia, poplujeme průlivem Beagle Channel, pozdě večer vplujeme do Drakeova průlivu. Ushuaia leží na jižním pobřeží největšího jihoamerického ostrova, Ohňové země. Město je zároveň považováno za nejjižnější město na světě. Ushuaia těží ze své polohy naproti Antarktickému poloostrovu a je základnou pro výpravy do Antarktidy i důležitým střediskem rybolovu. Rozkládá se na úbočí hor prudce se svažujících do průlivu Beagle.

2. den

Plavba přes Drakeův průliv. Pozorování ptactva – v této oblasti můžeme vidět albatrosy stěhovavé, šedohlavé, černobrvé, světlohřbeté, buřňáky černobílé, jižní, modravé, antarktické a buřňáčky Wilsonové. Drakeův průliv je průliv mezi jihoamerickou pevninou (Hornův mys) a Jižními Shetlandami (Antarktida). Svou šířkou 800 km představuje nejširší průliv na světě. Plavba přes Drakeův průliv trvá lodím většinou 48 hodin.

3. den

Poté, co překročíme čáru antarktická konvergence, vstoupíme do oblasti Antarktidy. Budeme pozorovat, velryby a unikátní ptactvo. Večer připlujeme k souostroví South Shetland, kde budeme poprvé pozorovat obrovské plující ledovce. Antarktická konvergence nebo Antarktická oceánská konvergence je cirkumpolární mořský pás obklopující Antarktidu, kde se stýkají vody Jižního oceánu s relativně teplými vodami Atlantického, Indického i Tichého oceánu. Antarktická konvergence tvoří předěl pro mnoho živočichů, například asi 25 % druhů ryb žijících jižněji od Antarktické konvergence se v jiných mořích nevyskytuje.

4. den

Poplujeme přímo k hornatým a ledovci pokrytým břehům Antarktidy – proplujeme labyrintem ostrovů Melchior Islands, Brabant and Anvers Island a na ostrově Cuverville Island navštívíme obrovskou kolonii tučňáků oslích a hnízdící chaluhy hnědé. Vylodíme se na ostrově Danco Island, kde hnízdí tučňáci uzdičkoví a najdeme zde tuleně krabožravé a Weddellovy.

5. den

V zátoce Neko Harbour budeme ze břehu  obdivovat úžasnou krajinu obrovských ledovců a mezi plujícími krami fjordů se projedeme v zodiacích. Zde budeme mít velkou šanci pozorovat vyskakující velryby keporkaky a plejtváky jižní. Keporkak (někdy označovaný jako plejtvák dlouhoploutvý) je kosticový kytovec, který dosahuje délky 14-15 metrů a hmotnosti přes 25 tun. Má extrémně dlouhé bíle zbarvené prsní ploutve. Je rozšířen na většině míst světového oceánu a je znám svým „zpěvem“.

6. den

Dnes proplujeme malebným průlivem Neumayer Channel a navštívíme britskou polární stanici Port Lockroy s muzeem a poštou, navštívíme velrybí hřbitov a projedeme se čluny mezi plovoucími ledovci. Záliv Port Lockroy byl objeven r. 1904 a v období 1911 – 1931 byl intenzivně využíván jako velrybářská základna. Do roku 1962 zde byla umístěna britská výzkumná stanice. Dnes slouží budovy stanice jako muzeum a pošta a Port Lockroy je jednou z nejoblíbenějších zastávek na Antarktidě.

7. den

Ráno projedeme scenerickým průlivem Lemaire Channel, přezdívaným také „Kodak gap“ a vylodíme se v místě zvaném Port Charcot u kolonií tučňáků kroužkových. Odpoledne navštívíme ostrov Petermann Island s hnízdícími tučňáky a kormorány. Průliv Lemaire Channel mezi ostrovem Booth a Grahamovou zemí je jednou z top destinací v Antarktidě. Strmé útesy tu vystupují z moře plného plovoucích ledovců. Průliv je 11 km dlouhý a v nejužším místě jen 1,5 km široký.

8. den

Návštěva vědecké polární stanice vám umožní nahlédnout do života moderní antarktické základny. Dále na jih potom navštívíme ukrajinskou stanici Vernadsky Station s milou posádkou. Večer připlujeme k ostrovu Melchior Island s nádhernou krajinou a plovoucími ledovci. Tady budeme pozorovat velryby a Tuleně leopardí.

9. den

Čeká nás návrat zpět. Plavba přes Drakeův průliv bude zpestřena přednáškami na lodi - můžete se poučit o historii objevování Antarktidy, současných vědeckých polárních programech nebo o unikátnostech přírody Antarktidy. Ornitologové jistě budou bedlivě pozorovat, zda k lodi nezavítá hejno albatrosů, či jiných vzácných ptáků. Pozorované druhy zvířat jsou každý den zapisovány do přehledné tabukly na  nástěnce. Můžete se také podívat na kapitánský můstek, kde lze pohovořit s kormidelníkem, zkontrolovat kurz nebo studovat námořní map

10. den

Množství ptáků hlásí blízkost kontinentu, odpoledne možná již spatříme Mys Horn. Večer zakončíme oslavou plavby a spolu s kapitánem si ťukneme šampaňským. Mys Horn je nejjižnější mys chilské části souostroví Ohňová země a je běžně považován za nejjižnější mys amerického kontinentu. Byl pojmenován podle nizozemského města Hoorn. Po mnoho let byl považován za hlavní milník při plavbě z Atlantického oceánu do Tichého oceánu. Svojí polohou vymezuje severní okraj Drakeova průlivu oddělujícího Jižní Ameriku od Antarktidy. Poledník procházející mysem Horn určuje hranici mezi Atlantickým a Tichým oceánem.

11. den

Ráno připlujeme do města Ushuaia a po snídani se vylodíme. Mezi největší turistické atrakce v okolí Ushuaiy patří Parque Nacional de Tierra del Fuego, kam se dá dostat mimo jiné pomocí Tren del Fin del Mundo (Vlak konce světa), nejjižnější železnice na světě. Další turistickou atrakci představuje možnost pronajmout si člun k mysu Horn (který je ovšem v chilských vodách), kde lze pozorovat lvouny, tučňáky nebo hnízdící ptáky. Některé cesty rovněž vedou k Majáku na konci světa (Faro del fin del mundo), známého ze stejnojmenného románu Julesa Verna.

Začátek/konecTermín zájezduLoďPočet nocí/dníČtyřlůžková kabinaTrojlůžková kabinaDvoulůžková kabina s okénkemDvoulůžková kabina s oknemDvoulůžková kabina deluxeSuperior
Ushuaia3.-13.1.2018Ortelius10/116.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia9.-19.1.2018Plancius10/116.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia13.-23.1.2018Ortelius10/116.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia23.1.-2.2.2018Ortelius10/116.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia7.-17.2.2018Plancius10/116.150 €6.950 €7.600 €7.900 €8.500 €9.100 €
Ushuaia9.-19.1.2019Ortelius10/116.350 €7.150 €7.850 €8.150 €8.750 €9.350 €
Ushuaia28.1.-7.2.2019Plancius10/116.350 €7.150 €7.850 €8.150 €8.750 €9.350 €
Ushuaia6.-16.2.2019Ortelius10/116.350 €7.150 €7.850 €8.150 €8.750 €9.350 €
Ushuaia7.-17.2.2019Plancius10/116.350 €7.150 €7.850 €8.150 €8.750 €9.350 €

V ceně je zahrnuto: plavba na lodi dle uvedeného itineráře, ubytování ve zvolené kabině, plná penze na lodi, káva a čaj, odborné přednášky a aktivity na palubě během plavby, zapůjčení gumové obuvi a sněžnic, plavby na zodiaku a výlety na pevninu, transfer z lodi na letiště v Ushuai po plavbě, servisní poplatky a přístavní taxy.

V ceně není zahrnuto zejména: doprava do místa nalodění, vstupní formality do cílové země a tranzitních zemí, program před a po plavbě nezahrnutý v itineráři, transfer na loď, osobní výdaje během plavby (prádelna, poštovné, oděvy, lékařské ošetření, alkoholické nápoje, internet), případné náklady na evakuaci, komplexní cestovní pojištění (viz níže), palivový příplatek 18 EUR/osoba/den pokud cena ropy více než 90 dnů před odjezdem překročí hranici 120 USD/Brent barel, spropitné pro posádku.

Single příplatek: 1.7x ceny plavby. Pokud single cestující preferuje sdílení kabiny, lze rezervovat kabinu bez příplatku. Cena je garantována i v případě, že kabina nebude doobsazena.

Aktivity za příplatek: v některých termínech možný mořský kajaking (375€) a kempování (150€).

Fakultativní služby: zajištění letenek Praha – Ushuaia – Praha (cca 35.000 Kč), ubytování a program před a po plavbě – viz zájezdy Patagonie v kostceUshuaia a Ohňová země

Stravování: plná penze (na lodi)

Pojištění: účast na plavbě je podmíněno uzavřením plného pojištění léčebných výloh a nákladů na evakuaci. Doporučujeme uzavřít komplexní cestovní pojištění. Sjednání cestovního pojištění je nutné doložit před odjezdem organizátorovi plavby. Vhodné pojištění Vám na přání zajistíme.

Pořadatel: Oceanwide Expeditions

Nástupní místa: Ushuaia

Články:  Antarktické sezóny      Pádlování mezi krami a táboření s tučňáky       Brána do Antarktidy

Informace o destinaci:  Antarktida

Trasa plavby:

 

Vaše plavidlo: dle termínu M/V Plancius nebo M/V Ortelius

M/V Plancius

 

 

 

M/V Ortelius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Třída: Ice 1D
Délka: 89 metrů
Šířka: 14.5 metrů
Ponor: 5 metrů
Tonáž: 3175 GRT
Postavena: 1976, kompletní přestavba 2009
Kapacita: 114 osob max. (53 kabin)
Motory: 3 Diesel Electric, 1230hp každý motor
Rychlost: 12 uzlů max.; 10 uzlů plavba
Vlajka/Domovský přístav: Holandsko
Posádka: 17 námořníků, 19 osob hotelové posádky, 8 osob expediční posádky

Loď M/V Plancius byla postavena v roce 1976 jako oceánografická loď pro holandské královské loďstvo a sloužila až do roku 2004. V roce 2009 byla kompletně přestavena na kapacitu 114 pasažérů a plně odpovídá bezpečnostním pravidlům SOLAS.

Plavidlo má 53 kabin s příslušenstvím, z toho 4 čtyřlůžkové kabiny, 39 dvoulůžkových kabin a 10 superior kabin. Dále na palubě najdete restauraci/přednáškovou místnost, pozorovací místnost s barem, knihovnu a místnost s počítači a mnoho dalších míst na palubě vhodných pro pozorování. Ve výbavě je také 10 zodiaků s čtyřtaktními motory (40Hp).

Interiéry jsou pohodlně a vkusně zařízeny, kvalita skužeb a vybavení pokojů i společných prostor odpovídá hotelu kat.**** Loď je maximálně přizpůsobena svému určení  expedičním plavbám se vzdělávacími programy a výstupy na pevninu.

Plavidlo je vybaveno dieselelektrickým systémem pohonu, který výrazně snižuje hlučnost a vibrace motorů. Tři dieselové motory, každý s výkonem 1230 Hp, pohánějí loď rychlostí 10-12 uzlů.

Plavidlo bylo postaveno do ledových podmínek se zesílenou přídí a zádí. Zesílený trup má navíc menší odstupy vzpěr (30 cm místo běžných 65 cm). Díky původnímu zaměření plavidla na výzkum má 6 speciálních bronzových lodních šroubů, které výrazně snižují hlučnost plavidla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Třída: Ice 1A
Délka: 91,25 metrů
Šířka: 17,61 metrů
Ponor: 5,8 metrů
Tonáž: 4575 t
Postavena: 1989
Kapacita: 100 pasažérů
Motory: 6 ZL 40/48 SULZER
Rychlost: 14,3 uzlů max.; 12 uzlů plavba
Posádka: 34 námořníků, 15 osob hotelové posádky, 6 osob expediční posádky, 1 doktor

Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdyni, Polsko v roce 1989 s názvem „Marina Svetaeva“. Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Později byla přejmenována na M/V Ortelius po holandském kartografovi – Abraham Ortelius (1527-1598), který vydal první moderní světový atlas „Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna.

Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu a volném víceletém ledu.

M/V Ortelius má kapacitu 100 pasažérů, nabízí 5 čtyřlůžkových kabin se společným příslušenstvím, 14 dvoulůžkových kabin se společným příslušenstvím, 9 dvoulůžkových kabin s kulatými bočními okénky s vlastním příslušenstvím, 10 dvoulůžkových kabin s oknem a vlastním příslušenstvím, 6 superior kabin a 1 apartmán. Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou.

 

Na Vaší plavbě se o Vás bude starat sehraný tým posádky, zkušených průvodců a instruktorů.

V týmu jsou lidé, kteří destinaci opakovaně navštívili a mají zkušenosti s vedením klientů – například jako členové vědeckých expedic, bývalí účastníci výzkumných programů, pracovníci vědeckých základen, biologové, geografové, fotografové, historici, apod. Složení posádky je voleno s ohledem na navštívená místa a náplň programu, u sportovnějších expedic jsou členy týmu horští vůdci, instruktoři mořského kajakingu, potápěči, apod.

Kromě vedení programů na souši se Vaši průvodci budou starat i o doprovodný program na lodi – například přednášky na odborná témata, breefingy k jednotlivým programům a aktivitám, apod.

Hotelové služby zajišťuje profesionální personál, k dispozici je 24 hod/denně recepční.

Společný jazyk na lodi je angličtina.

Podobné zájezdy